Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: Babboe laat Marloes zeven maanden wachten op omruilfiets

01-02-2025
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
958 keer bekeken
  •  

Als in 2024 de Babboe-bakfiets van de dochter van Marloes moet worden ingeleverd, krijgt ze een goede deal: een inruilvoucher voor een nieuwe elektrische fiets. Maar als die fiets in juni geleverd wordt, blijkt hij beschadigd. De transporteur laat weten dat hij het gaat melden en dat Babboe zo snel mogelijk contact opneemt voor een ander exemplaar. Alleen dat blijft uit. Inmiddels zit de dochter van Marloes al zeven maanden zonder fiets.

Inruilvoucher voor nieuwe fiets

Vol trots laat Marloes foto’s van haar kleindochter in de oude Babboe bakfiets. Vier jaar lang heeft haar dochter er veel plezier van gehad. Alleen dan komt er vorig jaar februari een waarschuwing vanuit de NVWA. Verschillende bakfietsen van Babboe moeten worden ingeleverd, omdat ze niet veilig zouden zijn. Babboe geeft vervolgens iedereen met zo’n soort bakfiets een inruilvoucher. Hiermee kunnen klanten een nieuwe fiets uitzoeken. Omdat de kleindochter van Marloes inmiddels groot genoeg is om zelf te fietsen, kiest de dochter van Marloes voor een normale fiets. Een gloednieuwe Winora Yakun 10, ter waarde van 4000 euro.

Beschadigde fiets

Omdat haar dochter een drukke baan heeft, is Marloes degene die afgelopen juni de fiets wil aannemen. Alleen die bleek beschadigd. Op advies van de transporteur werd deze mee teruggenomen. Er zou een melding worden gemaakt en binnen een aantal dagen zou Babboe contact opnemen, zodat er een nieuwe fiets kon worden geleverd. Toen dat niet gebeurde heeft Marloes zelf gebeld. Inmiddels is ze al zeven maanden aan het bellen naar de klantenservice en komt ze geen stap verder. Daarom schakelt ze de Belbus in.

Met de Belbus naar Babboe

De Belbus reist vanuit Breda naar het hoofdkantoor van Babboe in Amersfoort. Eenmaal daar aangekomen worden Mai en Marloes niet zo hartelijk ontvangen. Ze mogen niet naar binnen en niemand kan ze te woord staan. Geen probleem, dan belt Mai gewoon de woordvoerder van het moederbedrijf van Babboe. Zij wil de Belbus gelukkig wel te woord staan. Ze duikt meteen in het probleem en belooft zo snel mogelijk terug te bellen.   Uiteindelijk, geeft ze toe dat er fouten zijn gemaakt. Ook zegt ze dat er zo snel mogelijk een nieuwe fiets wordt geregeld.

Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor